Sommar, inte kärlek

Lugn söndag. Vild lördagkväll. Fest hos Stefan M, ja, i hans föräldrahem i alla fall. Nuförtiden har ju han också testat sina egna vingar, och vad jag vet fungerar det bra. Men grillfesten var i alla fall riktigt lyckad, kom inte i säng förrän klockan fem på morgonen.

Idag var jag lite seg, tog en filt och mp3-spelaren och la mig i parken. In i öronen strömmade ljuvlig musik:
Willie Wisley - Parador
Andreas Mattsson - Summer of Speed
Acid House Kings - I Write Summer Songs for no Reason
Coldplay - Fix You
Death Cab for Cutie - Summer Skin
Montt Mardié - Come on Eileen
The Tiny - Across the Bridge
The Tiny - Don't
Velvet Underground & Nico - Sunday Morning
Sambassadeur - Kate
My Favorite - Absolute Beginners Again

Somnade lite smått i skuggan framemot slutet. Underbara somriga låtar kan ha den effekten, speciellt när man inte sovit så många timmar.


Jag och min älskling i skuggan på en filt.

Och storasyster Malin har rätt; Willie Wisleys Parador är riktigt bra. Skönt somrigt sound, trots att den inte handlar om sommaren, utan om någon sorglig romans. Texten är fin, men ett minus. Jag blir lite trött på sorgliga kärlekslåtar, I've had enough of that for a while...

Och i förmiddags spelade Länkarna Lars Winnerbäck-låtar på hög ljudnivå. Snart konsert...  


"Don't you love me
'cause I'll never catch you
if you fall 
Don't you even speak of love
I said I don't recall
"
The Tiny, "Don't"

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks