Lilla dator, dö inte

Min dator dog idag. Kollaps. Det var väntat. Han hade bråkat med mig ett bra tag nu. Kanske tog jag de första spadtagen för hans grav. Men han var ju inte så gammal! Jag vet inte hur jag har misshandlat honom, men det har jag.

Så nu sitter jag här och misshandlar föräldrarnas lilla bärbara. Ja, jag var ju tvungen att ha dator idag, inte bara för att kunna blogga (att blogga är väl ingen mänsklig rättighet eller ens något grundläggande behov). Men jag kommer känna mig låst utan dator hemma. Ska åtgärda problemen. Konstigt nog snörpte sig inte hjärtat så mycket när datorn inte ville. Även fast det är en massa saker som jag inte kommer åt nu. Men jag försöker att inte tänka på det. Musiken går ju att få igen, och jag tror att jag kopierat de flesta foton sedan innan.

Har beställt kurslitteratur på Adlibris, och jag är riktigt sugen på att den ska komma! Så är det när man har ett nördigt intresse. Jag kanske inte blir journalist, jag kanske sticker ned till Sydeuropa och gräver istället. Jag tror inte det, men man vet aldrig.

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks