Bland egyptiska gudar och byggnader

Ja. Jag är underlig. Men jag tycker att de egyptiska gamla gudarna är riktigt tjusiga. Särskilt Amon-Re, den blå solguden, och Osiris, den gröna dödsguden.
Osirisgrön

Och ikväll blir det Babel. Med fina Daniel Sjölin. Även om jag inte tyckte att Personliga pronomen var någon höjdare så är det helt okej. Jag är så ytlig. Men jag ser framemot Jonas Karlssons författardebut (även om det sagts att den inte är så särdeles bra och att han är lite svår).

Igår satt jag på Stadsbiblioteket och ritade av bilder (ni ska se mina assyriska lejon) och det slår mig nu när 1930-talshuset åter är på tapeten att jag faktiskt skrev ett långt hemtentasvar i konstvetenskap om Asplunds byggnad. Jag kom antagligen fram till hur egyptiserande den är. Själv håller jag på bidraget
Cut. Lite lagom egyptiserande om man anstränger sig.

Uppdatering. Klantigt av mig. Hade för mig att Stadsbiblioteket invigdes 1930, men det var ju två år tidigare än så, 1928, som det stod klart. Alltså är det ett 1920-talshus.

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks