Villor, flotta, dyra villor

Fick plötsligt The Cure på hjärnan.

Jag förundras lite över Malmö. Jag bor i det som kallas Västra innerstan, nära Ribersborgs strand. Inneboende i en lägenhet, och i mitt område är det just lägenhetshus, låghus. Men ett stenkast från mig ligger ett flott område med tjusiga, dyra villor (och vilka trädgårdar!). Vandrade runt där igår med Madrugada i lurarna (åh, underbara, norska Madrugada), blickade upp mot husen och försökte se ut som om jag inte en brottsling som planerade att bryta mig in i något av dem (är det bara jag som är sådär? Jag tror alltid att alla butiksbiträden tror att jag snattar, men det gör jag absolut inte och jag vet inte om de tror det, men jag är rädd för att de gör det, jag känner deras kalla blickar bakom min rygg).

Och tänkte att Malmö är inte som Stockholm. I Stockholm ligger de flotta villakvarteren utanför staden, i förorterna, i de yttre stadsdelarna och i kranskommunerna. Inte två (tre) stenkast från centrum (om man inte räknar Djurgården och området ut mot Gärdet, men där är det kanske mest ambassadvillor).

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Sandra

Ja visst är Malmö fantastiskt?? :)


Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks