Beautyproof

Trött. Ska till jobbet idag, snart, men nu när jag varit ledig i fyra dagar känns det tungt.

I onsdags hade vi tänkt grilla lite i parken här nere, men vädret svek, så Kaisa, Sofia och Ann-Sofie kom hem till mig istället. Mat hade de med sig, vilket var bra, dels för att jag inte hade nåt att bjuda på, dels för att jag fick nåt mer än spagetti med ketchup i mig.


Kaisa, Ann-Sofie och Sofia runt mitt köksbord

Igår solade jag nån timme i parken, men eftersom jag inte har orkat/haft råd (det är förfärligt dyrt) att köpa solskyddsfaktor (vad heter det?) och redan var lite röd sen i onsdags så kunde jag tyvärr inte ligga så länge. Jag vet förresten inte om det är för att Hultsfred gick av stapeln igår och jag är sugen på festival, men jag tyckte att de luktade festival i gräset - ni vet den där särskilda doften, eller stanken, som ändå är ganska trevlig för den för med sig trevliga minnen.

På kvällen tog jag bussen hem till Sofia, hon och Sofie U skulle kolla på matchen, så jag anslöt mig till sällskapet. Huh, rysare.


Sofia firar när det blivit klart att Sverige slagit Paraguay i torsdagens match

Jag, en promenad i natten och en mp3-spelare. Slår aldrig fel.


"What you've got is what gets me every time
the way you piss on everything real
Show me one that you think is so virtous and clean
and I'll show you what I mean"
Madrugada, "Beautyproof"


Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks