Det bidde inga klappar...

... det bidde en vinterjacka till mig istället. Röd, kort, figursydd, från Zara. Ull. Jag såg den för några veckor sedan, provade inte då, men den fastnade i mina tankar. Tänkte att jag bara skulle prova. Prova ska man inte. Antingen blir man sjukt besviken, eller så blir man kär. Och jag blev kär.

Dessutom gick jag förbi Vagabonds butik och kunde inte låta bli att gå in och beundra de fina skorna som jag skrev om igår. Tillhör vår- och sommarkollektionen fick jag reda på av det urtrevliga biträdet och är en uppföljning på de röda (som också fanns i svart och vitt) som jag
köpte i somras. De var ju så otroligt populära så Vagabond lät göra en version till, fast lite annorlunda. Och lite billigare. Så fina! Kär!

Jag tycks ha en benägenhet att bli kär i klädesplagg nuförtiden. Ja ja, if you can't get the real thing...

Ps. Det blev en julklapp i alla fall. Och den var inte till mig.

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks