Flickan med de röda skorna

Midsommartid. Gillar egentligen inte den här högtiden alls - löjliga, påtvingade danser runt en stång, jobbiga släktingar, fulla människor och inga presenter! En högtid utan presenter, varför firar man då? Onödigt.

Förra året flydde jag och min dåvarande kille till Grekland, har stor lust att fly i år igen. Men i år slipper jag i alla fall alla släktingar. Ska fira på Maries landställe. Saken är den att jag jobbar fram till kvart över fem, sen ska jag ta mig ut dit och kommer kanske vara där vid 18.30-tiden eller senare. De övriga gästerna kommer att ha varit där sedan 13-tiden. De kommer vara ganska fulla när jag kommer. Känns sådär...

Men, jag är glad, idag köpte jag ett par skor! Skrev för någon månad sen eller mer om ett par svarta Vagabondskor som jag planerade att köpa. Tyvärr hade jag inte råd då (som om jag har det nu, hah!) och väntade - så pass länge att de försvann. Trodde jag! Idag var jag inne i Vagabonds butik på Kungsgatan, och vad finner jag inte, om dessa skor, inte i svart, men i vit och - som jag inte sett tidigare - rött! Jag slog genast till på de röda, nästan utan att tänka. Det är så man ska göra. Annars vet jag att jag hade ångrat mig.

Här är i alla fall den ena:

vagabondsko


Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: jobbig släkting

¨jobbig släkt - vem då - menar du mig eller...
hälsningar från sårad

2006-06-25 @ 19:42:23
Detta sa: Maddis

hmm, tja, ni får väl välja själv om ni känner igen er... men jag menar väl mer de som jag inte känner så bra...

Detta sa: jobbig släkting igen

känner vi varandra? Hmm... okej då, vi gör väl det... jo släkten kan va jäkligt jobbig, särskilt när de tvingar en att äta gamla korvar som gick ut för några veckor sen och när de säger att grädden är helt okej, fast den är så tjocknad så den inte går att hälla ur paketet "men den smakar bra" är deras kommentar!!!!! Då är det tufft!

2006-06-25 @ 22:32:27
Detta sa: Maddis

hihi, jag tror jag känner den här "släktingen" väldigt väl... :)

2006-06-25 @ 23:00:41
URL: http://holmis.blogg.se

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks