Sveriges bästa gatunamn 4

I Skanör finn det en hel del "roliga" gatunamn under postnumret 239 35. Jag gillar skarpt teman i namn på vägarna, till exempel här i Fruis är det ju kända kvinnor som gäller... Kom med fler förslag!

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Laura

Jag tycker nog ändå bäst om "Vackra vägen" här i Sumpan :). Där vore det rätt mysigt att bo. Fast jag har ju en förkärlek för de riktigt unika adresserna. Som till Davids föräldrar. Det räcker att skriva "Gälle Udde, Sverige" så går breven fram :).

Detta sa: Maddis

det är ju praktiskt!

2006-04-27 @ 15:13:26
URL: http://holmis.blogg.se
Detta sa: Fia

hej stumpan!!! kärleksstigen tycker jag låter som en gullig adress..beroende på humöret förstås.
puss på dig

2006-04-27 @ 20:14:40
Detta sa: Hedvig

Är inte Sockertoppen i Staffanstorp rätt skön? Eller Vägen i dalen i Flyinge? :)

2006-04-28 @ 23:36:29
Detta sa: Maddis

vägen i dalen tycker jag låter bra! det kvalar in på listan!

2006-04-29 @ 18:22:42
URL: http://holmis.blogg.se

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks