Night falls over Fruängen

"If i had to choose a moment in time
to take with me into eternity
I would choose this, this moment with you in my arms"
Jens Lekman, Into Eternity

Sitter och letar planscher, redaktör som jag är nu igen. Det går sådär, men så är det väl när man inte riktigt vet vad man ska leta efter.

Har sent omsider upptäckt Jens Lekmans senaste album, Night Falls Over Kortedala, och att det är riktigt trevligt. Ville inte riktigt lyssna på det under tiden det begav sig, eftersom jag tyckte att intervjun som jag gjorde med honom till något nummer av Hennes delvis misslyckades. Men det känns bra att det är nu jag lyssnar.

Var på Ikea i fredags, köpte i allt virrvarr (galna människor som släpar dit sina jullovslediga barn. Äckliga människor, försvinn ur min åsyn!) två lampor för att skapa lite "mysbelysning". Många av mina vänner och andra som besöker mig klagar nämligen på den sterila belysningen samt den röda lampan jag tänder då de klagar på det sjukhusvita ljuset ("porrstudio"). Jaja. Nu lyser det lite vänligare och cleanare. Jag gillar det.

Ensam med Tusse, så går det när man tar hand om en katt när den man helst av alla vill ha sällskap av är kattallergiker. Imorgon väntar jag på att kunna börja jobba med tidningen på riktigt. Ska bli roligt, men stressigt. Jag hoppas på ett ännu bättre nummer än förra gången. Men vem fasen ska göra knep & knåpet den här gången?

jagtusse

"From your mouth speaks your lovely voice
The softest words ever spoken
What's broken can always be fixed
What's fixed will always be broken
You put your arms around me"
Jens Lekman, Your Arms Around Me

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks