Såna där... smycken och sånt

Det finns ord som till och med jag (!) har svårt att stava. Accessoarer är ett sådant ord. Nu blev det rätt, tror jag, men det var tack vare att jag sökte på ordet på google och de rättade min ofrånkomliga felstavning ("assecoirer").

Vintermörkret är svårt. Jag släpade mig upp ur sängen alldeles för sent idag, 10.00, och jag skäms som en räv när sådant inträffar. Jag har ju saker att göra. Artiklar att skriva. Folk att träffa (jaa, "folk" är väl att överdriva). Jag skulle ha tvingat mig upp vid halv åtta, då jag var vaken ett tag.

Men jag skyller på vintermörkret. Farmor ringde just, vi kastade som vanligt lite spott och spe på halkan och mörkret och november i allmänhet. Sådär som vi alltid brukar när det blir höst och vinter, min farmor och jag. Man kan lätt tro att vi är lika gamla.

Har en liten Laakso-revival. Har börjat fundera på årets bästa skivor, vilka kan det bli?

Har shoppat nya skor (gissa varifrån) och en ny liten älskling, en mp3-spelare. Det var på tiden. Den andra var jag tvungen att ha under armen för att batteriet inte skulle dö av kylan innan vi hann komma utanför ytterdörren. Men min nya sötnos, en Iriver Clix, är desto uthålligare.

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Robin The Midget

Jag gick upp halv sex. Ät på den!


Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks