Ja, jag är underlig, som alla andra

Okej... jag ska väl göra den då, medan det fortfarande är aktuellt. Alla i hela bloggvärlden har ju fått den, och jag också, av Malin. Fast jag tänker nog strunta i reglerna. I alla fall:

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information

1. Jag måste trycka in pennspetsar på bläckpennor. Jag har bloggat om detta förut, och de ödesdigra konsekvenser det kan få. I söndags tvingade jag den förvirrade slottsvakten (alltså inte de töntiga värnpliktiga som står utanför) att trycka in pennspetsen på den röda bläckpenna han höll i handen.

2. Jag måste torka av mig när folk snuddar mig. Typ på tunnelbanan, men även när jag snuddar vid mig själv. Detta gäller även saker, jag måste ibland "torka av" saker jag nuddar. Nu när jag sitter och skriver till exempel avbryter jag mig genom att "klappa" på fingrarna och på tangenterna lite då och då.

3. Jag kan stundtals ha låg empati för människor, till exempel tycker jag mycket mer synd om djur som far illa, som jag ser på teve, än människor som far illa.

4. Jag tycker att blod är riktigt, riktigt gott (jag är dessutom vegetarian).

5. Jag minns folks födelsedagsdatum väldigt bra. Inte året de är födda, men månad och datum. Jag kan träffa klasskompisar från mellanstadiet som jag inte umgåtts med frekvent (högst en gång vartannat år eller så) och minnas när de fyller år. Nej, jag är ingen stalker!

6. En av de häftigaste känslor jag minns är den av att somna - ja, när jag skulle operera bort blindtarmen, 1994, blev jag (såklart och som tur var) sövd, vilket jag minns exakt. Sköterskan sa "räkna till tio nu" och jag började, "ett, två..." och jag minns att jag inte kunde säga "tre". Det gick inte. Och sen sov jag.

Så, är jag konstig eller inte? Hmm, vem ska göra nu? Emma, Laura, Jennie?

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Laura

Lovar att göra den gumman. Men det får bli imorn eller nåt. Nu ska jag snart iväg och fira Emmas födelsedag. Blir nog en kul kväll. Och så slipper jag vara hemma, det känns som lite jobbigt nuförtiden :/. Äsch, jag vet inte. Vi hörs i veckan. Kram!

Detta sa: Emma

Menar du mig?? OK, ska göra ett försök...

2007-03-11 @ 21:44:00
URL: http://emmaskulturblogg.blogspot.com

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks