Rainy Saturday

Raining all day. Och jag höll på att frysa ihjäl i Västra Valvet, där jag hängde, med sällskap då och då av och Osky (Oskar) och Timo. När jag kom hem var jag kall och råkade dessutom spilla vatten på mina jeans, och helst ville jag inte jobba utan bara krypa ned i soffan, äta choklad och titta på teve. Men jobbet kallade. Och så småningom kallade Marie. Jag hade glömt att hon skulle lämna landsbygden och hälsa på i storstaden den här helgen, men hon frågade om hon fick komma hit. Självklart. Jag avbröt mitt sökande på bilder och drack kaffe och åt popkorn med henne istället. Skrattade åt Live earth, störde oss på min Singstar-sjungande granne och hans brölande kompisar (det var samma sak igårkväll - dessutom är han ful. Jag har sett honom), slötittade på spelfilmsdokumentären om Rom (Romerska rikets uppgång och fall heter den ju till och med). Och nu har Caesar dött (15 mars 44 f.Kr.). Nästa avsnitt kan ju bli spännande. Jag väntar tills de kommer fram till Caligula. My favourite.

Och idag är det ännu en Laakso-låt. Stay Tuned to My Love är underbar. Om jag kunde plåga grannen över med hög musik hela natten så skulle jag det. Tyvärr tror jag det mest är grannen under som skulle drabbas.

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks