Långt från Almedalen

Bloggar från Hamra. En trevlig liten socken. Olle har "övergivit" mig för jobb, men en vuxen (nåja. Jag hävdar att vi 80-talister aldrig kommer att bli vuxna. Men Susanna Popovas krönika i onsdagens SvD var underhållande. Känns skönt att i alla fall någon tar oss på allvar) kvinna klarar sig på egen hand. Jag tog cykeln och sightseeade mig runt i Hamra med omnejd. Såg en hel del kor och får, och nu sent på kvällen någonting jag tog för en fladdermus. Hittade inte ned till vattnet. Vi badade dock tidigare idag, vattnet var svinkallt, men nu är sommarens första dopp officiellt.

Imorgon ska vi titta på djuren på bondgården. Vi konstaterade att kor är underbara djur, de tycks så medvetna. Nu när jag i mörkret cyklade hem från Burgsvik [Bursvikk] for jag förbi två kor som stod och gullade med huvudena mot varandra. Trots det tittade de upp och följde mig med blicken (vem vet hur länge? Jag for som sagt förbi). Och det är just det kossor är så bra på. De bryr sig. Imorgon ska jag klappa dem. Planerar jag.

Jag och Olles kompis Louise, som jag aldrig träffat innan, skulle gå på en av mina absoluta favoritfilmer, Min granne Totoro (Tonari No Totoro), men då Triangelfilm gått i konkurs så blev det bara varsin cola och varsin kaffe på... vad hette det... Ja, det där stället i Burgsvik. Vid tiotiden ringde Olle och sa att det spelade "värsta indiebandet" på Hamra krog. Standfast.

? Men de är ju jättebra! sa jag och hoppade upp på cykeln. Jag kom försent. Men det gör ingenting. Olle hade visst framfört till bandet vad jag sagt. Och så bjöd han mig på en öl. Sedan cyklade jag hem.

Att cykla med en öl i kroppen och i totalt (ja, jag överdriver såklart) mörker är intressant. Styrstångsfylla, kallas det visst. Tänk vad Rocky är bra att läsa.

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Parrish

Rattfylleri!
tror bestämt du kan bli av med körkortet för styrstångsfylla..:P

2007-07-12 @ 08:21:02
Detta sa: Laura

Åh, är du nere hos Olle! Va mysigt :). Och nu ser jag återigen inte vad jag skriver så du får ha överseende med en katastrofal stavning :P. Även här hemma i Sthlm spirar romantiken och det känns helt sjukt :). Han "storebrodern till en av kompisarna i tjejgänget" - ja, vi träffas en del och trivs bra ihop. Igår blev det en tur med båten (hans båt) och vi passade på att fiska lite också. Shit vad härligt det är med sommar! Saknar dig, puss! Ses igen och pratar om allt som hänt när du kommer hem :).

Detta sa: Robin

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawww!
Jag är i Götet fortfarande, tänker på er och fnissar.
Ciao i lingonskogen

2007-07-14 @ 14:53:49
URL: http://mukhaddaraat.blogspot.com/

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks