Icke-fashionista

Ah, surfat runt i timmar nu på olika modebloggar. Det var kanske därför jag blev rosainspirerad. Känner mig lite flickaktig idag. Tyvärr hittade jag inget på dagens två (ja den blev avbruten i mitten) shoppingturer men jag kände mig snyggt blek med rosiga kinder (och det var inte av kylan). En mamma med barnvagn ramlade i rulltrappan på väg upp från T-centralen, folk skrek och jag blev illamående. Jag tror att bebisen klarade sig, mamman också hoppas jag.

Gjorde just DN:s test Vilken stadsdel är du? och it turns out, jag är Kungsholmen:
"Du är trygg och säker på dig själv, men också lite tråkig och anonym. Nya trender är inget för dig, du vet vad du tycker om och byter inte stil som någon vindflöjel. Men visst, det händer ju inte så jättemycket nytt heller, det kanske inte skulle vara så dumt med en uppryckning?"

Hmm, lagom kul. No comment.


Nej, nu ska den uppenbarligen tråkiga icke-fashionistan kolla upp vad hon har i garderoben. Ciao.


Uppdatering några minuter senare.

Nä, jag var bara tvungen att göra ett annat DN-test, Hur mycket stockholmare är du? och kan man tänka sig, jag blev Urstockholmaren:
"Shit alltså, du är så Stockholm att man blir rädd. Men om du inte taggar ner lär du bli en magsur rättshaverist också. Oss emellan - försök ha lite mindre attityd, så cool är du ändå inte. Det skadar faktiskt inte att stanna upp och hjälpa en turist att hitta rätt i storstadsdjungeln."

Uppdatering runt 22.15. Hittade
Monki i Skärholmen idag. Visste att de hade öppnat även här i Stockholm, men Skärholmen? Uppenbarligen finns de på älskade Götgatan också, underbart. Påminner om Malmö. Hur mycket Stockholm är jag egentligen?

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks