Musik, jobb och fantasier

Det är en ynnest att få jobba med det man älskar mest i världen - musik. Ännu bättre skulle det bli om jag får det där jobbet jag sökt. Åh, det är livsfarligt att säga någonting till mig. Jag gör upp planer och har fantasier som inte kan hejdas. Jag klarar inte av när folk säger en sak och tar tillbaka sedan. Platt fall. Samma sak med jobb jag verkligen vill ha - i min hjärna har jag dem redan. Besvikelsen blir dödlig när jag sedan inte får dem. Platt fall. Igen.

Annars har Sophie Zelmani snurrat runt här hemma, som utlovat. Finstämt är ett uttjatat ord, men om det är någon det passar på är det Zelmani. Memory loves you.

För övrigt har jag fallit för Linus of Hollywood. Hans naiva sångröst, de enkla sångtexterna. Sexuell frustration, som i den plumpa men gulliga When are we gonna do it: "The night is young and we've only just met, I know, why all the talking when we've already said hello? I can't believe you really care where I'm from, what I do. I keep on waiting for that moment to come, when it will just be me and you"

Dessutom tycks det vara veckan för erkännanden, förklaringar och "säga hur det är"-diskussioner. Och det är bra. Mer självransakning.

"I don't wanna go home and get into bed unless you're in it"

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: malin

åhh, det är jag som har lurat dig att söka jobb.. förlåt!!

Lyssna på låten "Do you know what I'm thinking", kul text!! Lite sexuell frustration i den låten oxå minsann, men där verkar han ha gett upp helt å hållet! Stackarn!

Lyssna på Linus här...(länk nedan) ni som är nyfikna på hur han låter! Hela skivan!!!

Detta sa: malin igen

tycker du inte att låtarna på linus skiva skulle kunna bilda en berättelse... antingen så är han
1. kär/början av ett förhållande: let stay in bed-låten
2. han strular till det - a perfect mess
3. dom gör slut tex it might be to late for us now

eller så är det tvärtom
1. han strular till de
2. han gör slut med den gamla
3. han träffar en ny

hmm.. det får tillsättas en utredning på detta här'a
2

2007-02-06 @ 23:22:22
Detta sa: Madelene

Haha, ja, jag måste lyssna lite bättre. Han sjunger så ljust så jag knappt hör. eller så är det bara producerat så... Jag kan ha felciterat låten där uppe. =(
Det tycks iaf sluta med att han träffat nån ny, men att han vill varna henne, för han sjunger ju att han inte är så "great".

2007-02-07 @ 08:12:06
URL: http://holmis.blogg.se
Detta sa: Madelene igen

Förresten, fasen vad mycket The Posies det är över honom! Läste dessutom att han producerat Wille Wisleys Parador...

2007-02-07 @ 08:25:39
Detta sa: Anonym

vart läste du det??
/malin

2007-02-07 @ 15:55:17
Detta sa: Madelene

När jag sökte på hmm, ja, jag googlade iaf på Linus of Hollywood och lyrics (och "Triangle" kanske jag skrev också) så såg jag en sida där det stod...

2007-02-07 @ 16:39:09

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks