Jag - förföljd

Ja, jag kanske överdriver lite när ord som "förföljd" och "stalker" går runt i mitt huvud, men jag fick en lite obehaglig upplevelse när jag skyndade mig ut från tunnelbanan nu för fyrtio minuter sedan. På väg ned för trappan fick jag en följeslagare - en man som gick jämsides och sa någonting till mig. Som vanligt hade jag hög musik i öronen, och eftersom det inte är alldeles vanligt att folk pratar med en i en tunnelbanenedgång tog jag för givet att han pratade i telefon, jag hörde nämligen att han sa någonting. När jag märkte att han följde min fart nedför trappan tittade jag på honom och märkte att det faktiskt var mig han sa någonting till. Jag tog ut ena luren ur örat.

- Jag pratar med dig!
- Ja, jag lyssnar på musik så jag hör dig inte.
Jag skyndade på mina steg. Inte var jag särskilt intresserad av att prata med honom. Dessutom hade han en mapp i handen, så jag anade att han var försäljare.
- Ska du till bussen eller?
- Nej jag ska till jobbet, sa jag och gick vidare.
- Ska du till bussen eller? upprepade han sig.
- NEJ, jag ska till jobbet, inte med bussen, upprepade jag mig argt. Han tycktes fatta att jag hade bråttom och kläckte ur sig:
- Du, det är andra gången jag ser dig. Och nästa gång skulle jag vilja ge dig någonting.
- Va, jaha
? mumlade jag och blev en aning skräckslagen. Jag måste bort från den här mannen.
- Jag är från Brasilien, och jag vill ge dig någonting. 
Jag vet inte riktigt vad jag sa, men började gå åt mitt håll.
- Ja, jag ska åt det här hållet, sa han, men du, vad heter du?
- Det kan du ju ta och fundera på tills nästa gång,
sa jag med ett surt leende (ja, det finns sådana).

Sedan försvann han åt motsatt håll än mig, och jag kollade ordentligt så att han inte följde efter mig för att spana in var jag bor och jobbar (jag skulle hem och hämta matlådan först). Ytterst obehagligt att han sa att det är andra gången han sett mig. Och vad var det han ville egenligen? Jag hoppas jag inte ser honom igen.

Uppdatering: Nu är man dessutom av med jobb imorgon. Vad ska jag då göra? Jag är ju ledig imorgon. Aldrig får jag som jag vill. Och det gör mig sur. Det är faktiskt så.

Uppdatering II: Och skit i att kommentera i min blogg, gör det då. Skit i att läsa den också för den delen. Och skit i att svara på sms.

Passande nog lyssnar jag på Emil Jensen, just nu Ond igen, och jag känner faktiskt att jag vill radera ut hela världen just nu.

Uppdatering III: Och sno min matlåda, gör det bara. Jag tänker ändå inte fylla den med någonting.

Uppdatering IV: Vad är det för fel? Jag ska nog sluta blogga.

Uppdatering V: Okej. Bättre. Stärkande telefonsamtal med Ann-Sofie. Hon sa att jag måste lära mig att inte bli sur/arg/ledsen när jag inte får som jag vill. Då ville jag inte prata med henne mer. Hehe.

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Anonym

va ruggigt!! hoppas han drar tillbaka till brasseland och lämnar dig ifred!!!!!

det där om sms.. var det riktat till mig? jag vet att jag varit dålig de senaste dagarna men jag kände inte för att messa när jag fick och sen glömde jag bort! :o/

skorna såg lite lustiga ut, tycker jag, men vad vet ja? tycker såna ser konstiga ut på mig, men ok på andra. ser de gudomliga ut på?

puss och kram

2007-02-19 @ 18:37:44
Detta sa: Madelene

Gudomliga är väl överdrivet att säga, vet inte riktigt hur jag ska ha dem med byxor, det är därför jag funtar på att lämna tillbaka dem. samtidigt har jag gått hela hösten o vintern o glanat på dem så det skulle kännas surt att lämna tillbaka dem. jag tycker de är fina, jag vet att andra människor tycker tvärtemot. det kanske blir till att ha kjol till dem. jag vill ju ha dem...

nej, det var väl bara en slags frustration överhuvudtaget att folk skiter i att svara på sms. inte ens gratta för att det går bra för en i livet. eller inte svara när man frågar om de vill umgås. eller vad som. idag är jag skitsur, så allt är bara piss kan jag rent ut sagt säga.

Detta sa: Kristina

Sax i fickan är bra. Inte olagligt och lagom tryggt och man kan klippa av stalkers valda delar om de börjar jiddra.

2007-02-22 @ 12:09:12
Detta sa: DS

Paranoia ?

2007-02-28 @ 15:47:31

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks