79 frågor - och svar

Jag var lite sugen på att göra en sån härdana bloggutmaningsgrej, men jag får ju aldrig några så jag letade runt lite... och hittade en hos Linda. Det blev en låååång grej. 79 frågor närmare bestämt. Och lika många svar. Och om jag börjar utmana kanske någon annan utmanar mig nån gång! Malin, gör! Och Laura, du kan ju också om du vill! Och alla andra som droppar förbi och inte har någonting för sig.

1. Vilken svordom använder du mest?
Fan. Eller fasen.

2. Äger du en iPod?
Nej, en Iaudio X5.

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Öhm, olika, men just nu kvart över sju. Sen snoozar jag en halvtimme och sen lite till.

4. Hur många resväskor äger du?
Ingen. Lånar av föräldrarna när jag behöver, men jag kanske borde skaffa mig en egen.

5. Använder du flip-floppar?
Ja, men inte så ofta så här års.

6. Var köper du dina matvaror ifrån?
Oftast Konsum i centrum, ibland kanske jag lånar en bil och tar mig och storhandlar på Ica i Kungens Kurva.

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Hehe, jag låter mina vänner svara på den frågan…

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Var det… ”Min stora kärlek”? Tror det. Men jag hade sett den förut.

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en
kompis?
Varför, varför, varför skulle jag umgås med en barnfamilj???

10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Det beror på hur mycket jag vann. En ny lägenhet om jag vann mycket, annars skor, skor, skor. Och den där kursboken jag behöver.

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Det tror jag nog. Jag undvek att lyssna.

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej, men de senaste veckorna/månaderna har jag behövt det.

13. Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Idlewilds nya.

14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Öh öh öh, Lars Winnerbäck, eller Tomas Andersson Wij, eller Emil Jensen, eller The Radio Dept., eller…

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall
VAD?
Nej… inte vad jag minns.

16. När var senast någon stötte på dig?
Jag vet inte om den där snubben som dök på mig i centrum igår stötte. Jag är inte så bra på att veta om folk stöter eller inte.

17. Vad åt du till middag senast?
Någon sorts taco-grej.

18 Använder du huvtröjor?
Nej, inte så ofta längre.

19. Kan du vissla?
Oftast.

20. Vem var den senaste som ringde dig?
Tomas.

21. Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Jag hatar nöjesfält. Men okej, pariserhjulet.

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Ibland. Man kan ju hoppas.

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
08

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Jag älskade tecknat. Still does.

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Vad räknas som köpcentrum? Kungens kurva är nog närmast. Det är väl… inte så stort. Mest parkering.

26. Hur många syskon har du?
Två systrar.

27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej, bara om jag inbillar mig att jag är det.

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Hmm, det får väl bli Yrrol. Jag är den generationen.

29. Äger du några popband t-shirts?
Tja, ja, Blur, Placebo, hehe, en gammal (gammal!!) BackstreetBoys-tröja.

30. När flög du senast?
Från Stockholm till Malmö, 15 december.

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Fyra.

32. Läser du för skojs skull?
Ja, självklart.

33. Pratar du några andra språk?
Engelska. Borde ju kunna franska och italienska lite halvt och tyska lite lite… men hur är det med den saken egentligen?...

34. Diskar du din egen disk?
Ja, inte är det nån annan jävel som gör det.

35. Har du gråtit offentligt?
Mmm, jag har förnedrat mig och gjort det några gånger, ja.

36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Egentligen en stationär… just nu en bärbar. Men den är ju inte min…

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja, jag lär mig gärna nya saker.

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Nej.

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
I allmänhet, nej. Om han går ut med mig, ja. Då bör han alltid bjuda. Nej, ärligt, det tycker jag inte. Men inte fasen tänker jag bjuda!

40. Kan du kasta macka?
Neh…

41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej.

42. Vad har du med dig in på bion?
Popcorn. Och läsk.

43. Vem var din favoritlärare och varför?
Svenskläraren Tove på högstadiet. Underbar. Hon försökte inte sätta sig över oss i klassen, men hade ändå sjyst disciplin (tror jag). Hon var ung. Och mycket lärde man sig också.

44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Nja, mitt ex var ju jude, men han var det ju inte, alltså, aktivt.
45. Vad har du för väder?
Svinkallt.

46. Har du en blogg?
Eufh, måste jag berätta det?

47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Teater.

48. Gillar du att flyga?
Nja, inte överdrivet mycket, men visst kan det vara trevligt. Inte start och landning dock.

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humor.

50. När sov du senast på golvet?
Nu är det ett tag sen. Annars gillar jag golv. Kan inte riktigt minnas när.
51. Vilken är din favoritdrink?
Euwh, nån av de på Vampire Launch!

52. Gillar du din boendesituation?
Ja, men ibland vill jag bo i stan.

53. Vilken är din mammas hemstad?
Stockholm.

54. Din pappas hemstad?
Stockholm.

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Sju kanske.

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Vissa ja, andra nej.

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nja, ibland så fick man sig en tillsägelse. Men trubbel är väl att överdriva.
58. Vilken är din favoritfrukt?
Röda äpplen av den där speciella sorten. Eller kiwi. Eller mandariner på julen.

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Ja.

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
23!

61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja.

62. Tror du på liv på andra planeter?
Ja.

63. Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
Öwh, jag är arg på alla hela tiden.

64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Jag tror ju inte på gud dårå…

65. Vad var det senaste du åt?
Det där taco-tjafset.

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Jag kommer nog bäst överens med girls. Men jag har ju inte så många killkompisar, det har nästan alltid bara varit tjejer överallt jag rör mig. Tycker jag kommer bra överens med pojkar också…

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Barnmorskan hette visst Madelene…

68. Gillar du senap?
Om den är svag.

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Jag säger inte så mycket, sätter på någon sorglig låt och gråter floder.
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Nej, det vill jag inte.

71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Eh, det måste jag tänka på. Eller fråga Kristin eller Daniel som kan det här med film. Kanske Catherine Deneuve i ”Repulsion”. Eller inte.

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej, inte jag inte…

73. Tycker du om att krama folk?
Ja, om jag gillar dem.
74. Skulle du säga att du är trendig?
Nej, det ordet skulle jag väl inte använda.
72. Äger du en digitalkamera?
Yupp, en liten Canon.

73. Vilka kändisar har du blivit jämför med?
Liv Tyler, Barbara Stanwyck.

74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Det beror på vem det är och vilket humör jag är på.

75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Oj, senaste var det ”Borderline” av Caroline Kraus, när de skulle avliva hunden…

76. Tycker du att du är attraktiv?
Jaa.
77. Vad är du allergisk mot?
Inget.

78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Jag äter ju inte kött juh.

79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Richard tror jag. Möjligtvis Stefan.

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: malin

hmm... ibland umgås du ju med barnfamiljer på din lediga tid! hmmm... hmmm..
Stefan var nog aldrig påtänkt som namn, däremot Per, för mamma fick ju kommentaren att då kunde du ju heta Per Rickard Lois som de i Herrey som var "poppis" på den tiden :D Tur att du blev en tjej!

Detta sa: Madelene

jajaja, lite cool måste man ju vara. Jag umgås ju inte med er för att ni de facto är småbarnsfamiljer liksom...

Mmm, tur att man blev flicka (fast de hade nog velat ha en pojke...)

2007-02-21 @ 18:14:10
Detta sa: Daniel Santell

Försök inte ! Du är väl inte som Deneuve i Repulsion, det är ju jag som är !!! Annars verkade svaren ärliga (?)...

2007-02-28 @ 14:03:03
Detta sa: Madelene

Hörru, det var du som sa att jag var Deneuve! men du snackar ju så mkt skit =)

2007-02-28 @ 17:05:54

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks