Oscar I är vår man!

Åh, jag är ibland så bra. Efter några veckor där all mat smakade äckligt, förutom den som lagades av någon annan än mig själv, förslagsvis en skicklig kock på någon restaurang, så är jag tillbaka i spåren. Dagens veggiefärssås med tacosås och lite rester från tacomiddagen vi åt i fredags, blev fasansfullt god. Jag ville dock inte proppa i mig, måste spara mig till pepparkakorna och de hembakta lussebullarna, Sofie, Lina och Ankan kommer på julfika om en timme. Pepparkakorna är inte hembakta trots att jag har egna formar nuförtiden, utan är bakade av "Anna" och "Kung Oscar" (vilken Oscar syftas det på? "Oscar den första är vår man!" som Robin "brukar" säga).

Min favoritkung är visserligen Oscar II. Och min nuvarande favoritkejsare måste bli Nero, eftersom jag ska skriva uppsats om hans gyllene hus, Domus Aurea, som jag varit alldeles för slapp för att läsa särdeles mycket om idag. Men jag har kommit på ungefär hur jag ska vinkla det och vad det ska handla om. Ska bli roligt. Hoppas jag. Jag har alldeles för mycket annat för mig hela tiden. Eller ja, det kanske jag inte har, eller ja. Äsch.

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks