A Sweet Summers Night at Rosendal

Gah. Åh. Huh.

Nej, nej, allt är bra med mig. Vaknade kvart i tolv, svettig och förvirrad. En massa dyrbar tid att lägga på tidningen bortkastad på sömn, men det var det värt. Jag stupade i säng 05.44 imorse, efter att ha tagit första tunnelbanan hem. Slottsbrännbollen vid Rosendals slott drog ut på tiden, eller ja, vi drog ut den. Inte själva spelandet, mer drickandet, pratandet, allsången (nåja) och trevligheten. En tapper skara stannade kvar även när mörkret hade fallit, tillsammans med en mycket oskygg räv som sprang omkring i det blöta gräset. Daniel och Sandra lämnade in vid... vad kan klockan ha varit? Runt ett? Två? Kvar blev jag, Timo och Kristin, ihopträngda på två filtar. Vid tretiden, när vi visste att vi missat alla möjliga tunnelbanor, lämnade vi det våta gräset och tog vårt pick och pack och vandrade in mot stan. Hittade några vattenspridare vid Djurgårdsbron som vi lekte lite i. Gick upp förbi Nationalmuseum, tittade på dimman, gick till jobbet ("Det känns som att komma hem"), kollade när första tunnelbanorna respektive Saltsjöbanan gick, och vandrade långsamt ner mot Slussen medan stan sakteliga höll på att vakna. Det hela var mycket underligt, men väldigt trevligt. Allt som bryter mot mönstret, som Timo sa.

Nu har Tusse stuckit, jag försöker jobba, borde förbereda för intervjun med Johan i kväll, undrar vart mitt huvud befinner sig och lyssnar på Club 8.

Möjligt att jag glömde huvudet i gräset på Rosendal. Jag får åka dit och leta.

MHslottsbranna
Jag och några pojkar. Posing? Kanske. Thanx Kristin för the pic.

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: malin

akta're för brännboll! Det är farliga grejor det!
Inte konstigt att du vaknade svettig å förvirrad!
/Malin

2007-08-09 @ 22:31:11
Detta sa: Parrish

och jag ska ju tydligen bli mjuk o snäll för att attrahera pojkar..(enligt HA)
Petta lät dock lite hotfull då jag berättade det för honom .. och sa att han gillade mig Iwama..


Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks