Tjejen som alltid väntar

Lördagkväll. Strax söndag (när jag publicerat detta kommer det helt klart att vara söndag). Och jag är i Stockholm.

Jo. Jag skulle ha tagit tåget till Malmö klockan 14.20 idag (lördag alltså). Men tjejen som aldrig kommer försent (snarare för tidigt) missade det tåget. Jag hann rycka i dörren till en av vagnarna, men de var låsta. Förbannad kastade jag väskan i marken, sparkade på den och svor. När jag sen tog upp den och gick därifrån började jag naturligtvis böla. Jag klarar inte av sådana motgångar, jag gråter automatiskt av alla spänningar.

Alla andra tåg var fullbokade, och ett tag trodde jag att jag inte skulle lyckas ta mig "hem" igen. Men jag fick tag på den sista biljetten till ett tåg som går i morgon bitti.

Nu ska jag sova. Och imorgon ska jag inte komma försent. Det är inte likt mig. Det är Skånes fel. Allt är annorlunda där. Skönt att åka dit igen och slippa den vidriga stockholmskan.

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Emma

Jag börjar också gråta när jag missar tåget så jag vet hur det känns. Jag tar det personligt och tror att någon försöker motarbeta mig. Trodde att jag var ensam om det men så skönt att det finns fler...

Detta sa: Madelene

Åh, skönt att veta. kändes som alla perfekta människor på perrongen och på tåget undrade vad jag höll på med...

2006-10-08 @ 07:30:00
URL: http://holmis.blogg.se
Detta sa: Emma

Ja, vet hur det känns...

2006-10-08 @ 13:57:58
URL: http://emmaskulturblogg.blogspot.com
Detta sa: Stefan

Brukar också missa. Och tänka att jag är lite dummare, lite mer missanpassad än alla människor jag träffat hittills i livet. Utom personerna som bodde på gruppbostaden jag jobbade på än gång i tiden. Kanske.

2006-10-08 @ 22:44:46
URL: http://www.nors-stefan.blogspot.com/
Detta sa: Madelene

Det är bra att det finns folk som är dummare än en själv. fast ibland känns det inte så...

2006-10-09 @ 09:11:34

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks