Sån där höst

Lyssnar på Tiger Lou och Jens Lekman och tänker. Kallt i lägenheten. Skulle gärna ligga under täcket. Malmö imorgon igen, lite konstigt att hoppa mellan städerna så här.

Åh, Jens Lekmans EP Maple Leaves (ja, eller Rocky Dennis var han på den tiden) är så höst. Sån där mörk höst, blöt gata full av blöta gulröda lönnlöv, småblåst och småregn och strålkastarljus från en mörk bil. Sån där höst. 

Den är rätt underbar i alla fall.

"She said it was all make-belief
but I thought you said maple leaves
and when she talked about a fall
I thought she talked about a season
I never understood at all"
Jens Lekman, "Maple Leaves"


Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: fia

lagg dig under tacket och mys da tycker jag=) Sjalv sitter jag i skolan och haller pa med mina laxor..pusss

2006-10-17 @ 19:03:16
Detta sa: fia

sen sa ar inte lugnt min stil, trodde du visste det=) laaav yaaaa

2006-10-17 @ 19:14:05
Detta sa: Anonym

jag är mest orolig för dina levervärden... hoppas du har det bra gumman. Puss!

2006-10-17 @ 19:25:36
Detta sa: Laura

Hej gums! Vad kul det var att ses igen, synd bara att det blev så lite :/. Nåja, ringer dig på typ torsdag eller nåt. Vill ju höra om vad du gjort när vi inte setts ;). Kram!

Detta sa: Sophie

Har du hört hans egenöversättning av den låten till svenska? Du sa att det var lönlöst - men jag trodde du sa lönnlöv... Nästan lika bra... :)

2006-10-18 @ 20:40:45
URL: http://sophiesfantasi.blogg.se/
Detta sa: Madelene

Sophie: Ah! Jag har inte hört den, men ofta funderat på vad det skulle bli på svenska (jag tänkte att han har upplevt det på riktigt, att en tjej sa nåt på svenska till honom, ja du fattar) och då tänkt att det nog skulle bli just lönlöst (i och med likheten med lönnlöv)! och nu bekräftar du det!

2006-10-19 @ 08:54:50

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks