Popkorn och några diskreta chokladbitar

Åh. Jag vill ha stövlar. Höga, svarta stövlar med kilklack och rund tå. Med eller utan snörning.

Ensam hemma. De jag bor inneboende hos har stuckit till landet, så jag har lyan för mig själv. Hela helgen. Upptäckte att det inte fanns några popkorn hemma, så jag sprang ut i natten, till närliggande Malmborgs ("Malmös dyraste affär" som en skånsk okänd man upplyste mig om när jag var på visit i somras). Det blev inte bara popkorn, utan också några diskreta chokladbitar. Fy på mig. Jag har slutat äta mat - jag har ingen fantasi, det blir bara fil med flingor - till fördel för lite sötsaker som frukt... och godis... Fy. Men popkorn är i alla fall inte så onyttigt.

Lost in Translation på SVT 1 ikväll. Har aldrig förstått mig på den. Men kanske ska jag ge den en ny chans. Alla tycker ju att det är en synd när man säger att man inte imponeras av den. För mig är det likadant (att jag inte imponeras alltså) av Sofia Coppolas kommande, Marie Antoinette. Snygga vyer, gillar kostymdrama, otroligt bra musik. Kunde bli något bra men...

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Kanotmannen

Lost in translation är en sådan där film som måste ses flera gånger om innan man älskar den. Det perfekta med den är det egentligen inte finns någon ordentlig dialog i hela filmen, det är bara en massa samtal som förtvinar ut i ingenting.


Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks