Nya vänner och gamla

Vännen som jag lyckades försätta i kris hörde av sig igårkväll. Skrev att han ville ta upp sms-trafiken igen, om jag vill. Blev glad, men samtidigt lite orolig. Jag hoppas det fungerar. Vill inte såra. Men jag vet att det är svårt, det där med att umgås med någon man gillar som inte gillar en tillbaka. Been there. Förhoppningsvis är det bara hjärnspöken att han gillar mig. Egentligen är jag ju en rätt hemsk människa. Om han bara visste...

Och en trappa ned i källaren snurrar tvättmaskinerna. Blir alltid rädd att någon ska stjäla min tvätt. Här kan man inte låsa. Bättre "hemhemma".

Funderar lite. Av alla bloggar som finns, finns det några man känner som bloggar? Det är inte särskilt många av mina vänner eller bekanta som bloggar, inte vad jag vet om och känner till. Skulle vara intressant att mitt i det oskyldiga bloggsurfandet som jag ägnar mig åt då och då dyka på någon man faktiskt känner. Man har ju rätt många gamla klasskompisar bakom sig till exempel. Är det då bara jag ur min högstadieklass (till exempel) som bloggar? Jag ska kanske googla på lite gamla bekanta och se om man hittar nåt. Inte för att någon träff behöver vara en blogg. Om man googlar mitt för- och efternamn dyker inte den här sidan upp. De flesta förstår nog vad jag heter, det går ju att se på diverse inlägg i andras bloggar som jag gjort, men jag vill inte att till exempel exet hittar mig så enkelt.


Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Emma

Jag stöttes nyligen på av en gammal kompis från grundskolan som trillat in på min blogg och som själv skrev en egen. Jättekul!

Detta sa: Madelene

Ja, precis så vill jag ha det!

2006-10-30 @ 13:05:29

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks