Insikter

Är hemma i Stockholm. I min alldeles egna lägenhet. Som jag inte behöver dela med någon! Skönt det är. Och Stockholm, det är väl alltid hem gissar jag. Om jag inte gör slag i mina drömmar och planer att flytta till Athen. Mer om det någon annan gång.

Det kändes lite konstigt ändå, i natt när tåget anlände till Centralen och jag släpade mig och mina väskor till tunnelbanan. När jag lämnade Malmö kände jag att jag uppenbarligen kommer att sakna den staden mycket när jag flyttar därifrån i december. Sakna mina kollegor. Det kommer jag verkligen göra.

Och skånskan! Jag kom till vissa insikter när jag stod på tunnelbanan. Det främsta var att stockholmska är en vedervärdig, irriterande dialekt! Jag förstår att stockholmare uppfattas som dryga av övriga landsbor.

Jag kom också på, efter att ha skickat och mottagit en hel del sms, att det är mobilförbud på tunnelbanan nuförtiden - jag hann åka iväg innan det infördes. Men hur funkar det egentligen? Idiotisk idé anser jag, och bryr mig inte särskilt mycket om jag bryter det.

Jag undrade sakta vad jag hade saknat hos den här staden. Trött, stressad och trött på mina tunga väskor. Men när jag kom hem till min lägenhet kom jag på vad det bland annat var jag saknat. Och när jag gick upp till syster Malin på hennes jobb kom jag ytterligare på vad det var. Och nu när jag lyssnar på Lars Winnerbäcks I Stockholm kommer jag också på vad det kanske var jag saknat. Det återstår att se idag när jag ska in till stan.

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: fia

forstar inte heller mig pa det dar javla mobilforbudet, ignorera

2006-10-05 @ 12:15:33
Detta sa: Mystiska M

fia: Bra. jag tycker vi gör uppror. visserligen håller du till i england och jag i skåne, men ändå... :) Älskar dig!

Detta sa: ankan

Kan bara hålla med, jag pratar på som vanligt!! för att ge lite info om den så är det en "trivselrekomendation". Man kan alltså inte få nån böter, möjligtvis irriterande blickar o suckar.. men vem fan bryr sig?? ringer det svarar jag!! smsa är dock helt ok, men säkert vill dessa sura typer att ljudet ska av, men snälla!! läste en insändare som tyckte det borde vara förbjudet med 14-åriga tjejer ist som säger bah, typ o liksom efter varje ord. DET om något är irriterande!

2006-10-06 @ 00:04:59

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks