Danmark är nästan Norge...

Tittar igenom kvällens tevetablå. Här nere i Skåneland tittar folket även på dansk teve, därför innehåller Sydsvenskans teve- och radiobilaga tablåer för DR1 och Danska TV2, nästan lika stort som de svenska "huvud"-kanalerna.

Och Danmark är Danmark och danskarna döper saker och ting till vad de vill. Visst har Sverige en hel del bottennapp när det gäller översatta filmnamn, men varför, varför Danmark, har ni döpt den amerikanska filmen Roxanne till Roxanne - naesen er i vejen ?

Annat kul - och danskt - är Danmarks version av Let's Dance. Vild med dans heter det.

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Anonym

Så du kommer inte ikväll? Ska jag behöva gråta mig till sömns ännu en natt... Vad ska en enkel Malmöpåg egentligen göra för att leva upp till dina krav? (Har jag berättat hur mycket jag tar i bänkpress?)

2006-10-21 @ 19:39:22
Detta sa: Anonym

Men (jag gissaratt det är min hemliga beundrare igen), jag är ju inte så förtjust i muskler...

2006-10-21 @ 19:41:12

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks