Slutspurten

Jobb hela våren. Intervjuer, transkriberingar, tjafs med informant, analys. Slutsats. Ja, men snart är det över. På måndag publicerar vi vår uppsats, nästa tisdag läggs den fram för opponering. Ska bli skönt. Den är inte helt klar, men vi slutspurtar nu och ser faktiskt nåt slags neonljus i den där tunneln. Rosa och blått, rosa och blått, ständigt blinkandes. 

Kom hem från Marie för en halvtimme sen, det blev sent idag och till råga på allt började vi dricka öl. Dekadens. Men vi fick en hel del gjort - inbillar jag mig - och det känns, som jag försökt få fram ovan, lättande. Skönt att det snart, snart, snart är över. Nästa tisdag ska vi festa huvudena av oss. Det är vi värda (och jag, i motsats till Marie, är ju ledig dagen efter). 

Torsdag. Juni. Grattis pappa, du fyller ju 60 idag.

Själv är jag ledig imorgon (nej idag, åh jag blir förvirrad av att blogga på natten). Borde krypa till kojs nu, det har blivit för lite med sömn har jag när jag sömndrucket vaknat av mobiltelefonens väckarklocka varje morgon märkt. Imorse försov jag mig nästan, men planerande som jag är så har jag ju alltid supermycket extratid på mig... Det är jag det. Men imorgon blir det väl inte mer sömn, har lite saker som jag måste ta itu med. Känns som om dagen kommer gå för snabbt.

Mobilfri zon på tunnelbanan, det är det mest korkade jag hört på länge. Jag blir så trött att jag inte ens orkar gå in på alla de argument jag har emot det. Fånerier är allt jag, lite gammeldags, kan säga just nu.

Förresten. Det ser ut att bli Malmö för två av oss. Då kan vi bo tillsammans.


Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks