En antik längtan

Jag borde inte. Jag borde vara duktig och skriva lite mer på hemtentan, så att jag slipper ha ångest. Men jag orkar inte. Jag bloggar istället.

Lite trött är jag faktiskt. Det är nog värmen. Inte van. Det blev nästan sommar över en helg, det går lite snabbt. Nu är det ju för varmt för min nya vårjacka!

Tröttheten kommer säkerligen också från det faktum att jag vandrat runt på Slottet hela dagen. Min nya arbetsplats, Kungliga slottet i Stockholm. Det var... stort. Och ändå har vi inte gått igenom hela ännu. Vet inte hur jag ska lära mig hitta, jag som har så dålig orienteringsförmåga och lokalsinne.

Jag blev lite till mig när vi var uppe Gustav VI Adolfs bibliotek. Massor av (troligtvis) intressanta böcker om antiken, bland annat. Skulle varit kul att sitta och bläddra, med försiktiga fingrar, i.

Antiken. Solen, allt läsande om
gamla Grekland och det faktum att mina föräldrar ska åka till Kreta med mina två äldsta systerbarn, gör att jag längtar förfärligt mycket efter att sätta mig på ett plan som tar mig till sydligare breddgrader, där jag kan vanka runt bland ruinerna och insupa alla gamla... mysterier. Och att det luktade hotell i min trappuppgång häromdagen gjorde inte min längtan mindre... Jag vill ha sol, stränder, ruiner och bikini!

På tal om bikini ska jag kanske vara lite modell i den inredningstidning min kompis jobbar på...

Nej, nu har jag bloggat alldeles för länge. Och det här blev längre än jag trodde. Hoppas ni orkade er igenom allt mitt ruinsnack. Grekland here I come... not.


Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: malin

när börjar du sommarjobba på kungliga slottet?

2006-05-10 @ 09:55:58

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks