Jag drar till Malmö

Jepp. Läs Hennes i höst säger jag bara. Finally.

John Ajvinde Lindqvist har kommit ut med en
ny bok. Den evigt hyllade "skräckförfattaren". Själv är jag kritisk. Jag undrar om svenska kulturjournalister är ovanligt lättskrämda, eller om det är jag som inte förstått det läskiga. Jag har ju en liten förkärlek för vampyrer, vilket tidigt i år ledde mig till att gå till Huddingebiblioteket och låna "Låt den rätte komma in", Ajvinde Lindqvists roman från 2004 om blodsugare i Blackeberg. När det var dags att lämna tillbaka den hade jag endast kommit halvägs och orkade inte bry mig om att låna om den. Besviken. Läskig? Nej. Hans syn på vampyrer är inte likadan som min. Jag inbillar mig att de är vackra, stolta varelser med god smak, men det kanske är min gammeldagsa, romantiska syn. Tacka vet jag Anne Rice. Men jag kanske ska ge Ajvinde Lindqvist ett nytt försök...

Jobbat tre dagar i sträck. Har otroligt kul på jobbet, idag har vi bland annat gått och snackat skit och berättat dåliga historier. Jag drog den om den dåliga ledaren...

Varför är alla killar helt plötsligt homosexuella eller upptagna?

"Det har blivit svårt att älska,
när all kärlek lett till besvikelse
Och compadres
Lever på gränsen till förintelse
Compadres, ni trodde man kunde svika kärlek
Men det kan man inte
"
Håkan Hellström, "Klubbland"

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Laura

Åh va kul! Grattis :). Hoppas du får en bra helg, hörs och ses när jag kommer tillbaka till stan, kram! (Och lycka till med framläggning och opponering)

Detta sa: Kaisa

grattis igen! älskar dig. ska göra allt jag kan för att underlätta din "flytt". o kanske min då :)...

2006-06-07 @ 20:20:21
Detta sa: Maddis

Laura: Ja, det känns bra nu, allt blir nog bra tillslut. Chefredden verkade trevlig! Ha det underbart i Paris (franskt uttal)!
Kaisa: tack gumman, du är en pärla! :D Jag hoppas du vandrar runt och gör gatorna säkra i höst och tar din tillflykt till fruis för att vakta min lägenhet! Puss!

2006-06-07 @ 20:25:04
URL: http://holmis.blogg.se
Detta sa: Ztefan

"Varför är alla killar helt plötsligt homosexuella eller upptagna?"

Kanske för att du jobbar på slottet? Eller för att du har mig som klasskamrat? Eller för någon anledning som jag inte har någon som helst aning om.

2006-06-09 @ 15:19:28
Detta sa: Maddis

haha stefan, jo det är för att jag jobbar på slottet. och så du också såklart, du är ju både homosexuell och upptagen, damn!

2006-06-09 @ 22:59:23
URL: http://holmis.blogg.se

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks