Fotbollsilska i sovande form

Matchen var inte så spännande som jag igår gav sken av. Jag somnade under andra halvlek - mina efterforskningar säger att jag inte var den enda - och vaknade precis när matchen blåstes av (tror jag) och det var klart att Italien vunnit. Arg var jag, fortfarande halvt sovandes. Helförbannad, och skrev elaka ord om domaren i ett sms till Ann-Sofie, som med lite mer vaken insikt undrade om det verkligen var domarens fel att Italien besegrade hemmanationen Tyskland. Och det hade hon väl rätt i, kunde jag erkänna när jag vaknade sådär sju, åtta timmar senare, inte helt utsövd men i alla fall lite piggare. Lite arg var jag fortfarande, och snesligt tycker jag väl att det är, men som en arbetskamrat sa; det kan bli roligt att se Portugal mot Italien i finalen. För ikväll hejar jag såklart på Portugal. Vinst, obrigada!


Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks