Snart drar vi bort den flagnande huden

Borde sova. Fick inte så mycket sömn inatt. Och imorgon är det jobb igen. Tur att det är så kul. Jag vill inte sluta. Kommer sakna alla så mycket. Jag vill flytta till Malmö, samtidigt är det ju lite jobbigt att lämna alla nya, gamla och nygamla vänner. Min sommarnedräkning har börjat nu. Trodde väl inte att det skulle komma, men nu är det här, och det känns vemodigt. Slutet.

Jag vill ha kvar den här sommaren för alltid. Vill inte att den ska ta slut, lämna mig åt höstens klor. Hösten känns kall och ensam. Men jag kanske har fel. Jag ska ha kul i min nya stad. Så kul att jag stannar? Så kul att jag aldrig kommer tillbaka?

"On the night you left I came over
And we peeled the freckles from our shoulders
Our brand new coats so flushed and pink
And I knew your heart I couldn't win
Cause the seasons change was a conduit
And we left our love in our summer skin"

Death Cab for Cutie, "Summer skin"


Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: valle

Ja, visst är det så. Det var en riktigt bra låt du citerade där också.


Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks