Malmoe Parklife

Tog en promenad runt Malmö i måndags kväll, en kväll som för en gångs skull inte dominerades av spöregn. Jag hade inget annat för mig, och tänkte att jag ju bara sett hälften av Malmö, eller ja, vissa utvalda delar i alla fall. Så jag vandrade bort mot de östra delarna - själv bor jag i västra delen av den här stan - förbi Caroli, över Carolibron, ned mot syd... Jag ska inte fortsätta. Vad jag vill komma fram till är i alla fall att Malmö är... speciellt. Alla parker påminner om London, en stad som jag älskar just på grund av dess stora parker.  Gillar stenläggningen på trottoarerna också. Stockholm är mer asfalt (jag antar att det beror på det platta läget Malmö ligger på).

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks