Ett slag för kortfilmen

Fredagkväll. Hemma. Rätt trist, fast skönt att ta det lugnt också. Imorgon ska jag på grillfest hos Stefan M. Och igår var det ju slottspizza med några slottsöl som uppföljare.

Tänkte kolla på Seabiscuit på Kanal 5, men jag vet inte om jag orkar engagera mig i en långfilm som jag är halvintresserad av. Därför, mina vänner, är kortfilmer så bra. Mina kompisar tjurar för att jag satt betyg på ett stort antal kortfilmer på filmtipset.se. De menar att jag bara försöker öka antalet filmer jag sett. Men, vänner, kortfilm är också film. Och bra kortfilm är väldigt underhållande. En av världens bästa filmer är A Heap of Trouble, eller Nio nakna män som den så heter på svenska. Underhållande.

Igår var lilla storasyster Marie och systerson Alexander och hälsade på på jobbet. Nu har föräldrarna, båda systrarna (med några familjemedlemmar), Johan och Stefan samt klasskompis Stefan varit där och fått lite rojalistyra i sina vener. Men ännu inga tjejkompisar... Tänk att inte ta chansen... Svagt...

Nej, jag kanske ska gå och lägga mig och drömma om nåt fint istället.

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks