Låt den rätte komma in

Jag är högst tveksam till filmatiseringen av John Ajvide Lindqvists "skräckroman" Låt den rätte komma in. Det är få böcker jag slutar läsa på grund av tristess, men denna var en av dem. Läskig? Nej. Bara tråkig, långsam och fel. Men så är väl jag för den romantiska synen på vampyrer - vackra, smärta, vuxna. Inte illaluktande barn.

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Rob the Bob

Men man måste bara ge honom en eloge för pulp-passingen han gjorde i sin Tindalos i julas i DN. Lovecraft-Howard-Belknap Long-killen i mig jublade!

http://en.wikipedia.org/wiki/Hounds_of_Tindalos

2008-02-14 @ 11:15:43
Detta sa: Madelene

jag orkade inte läsa Tindalos, kanske just pga att jag ogillade Låt den rätte komma in så pass mycket.


Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks