En ledig söndag

Och det är väl första på ett bra tag nu tror jag. Har haft fullt upp, men idag tar jag mig friheten att ta ledigt. Sov till tio, skönt att slippa väckas av väckarklockan för en gångs skull.

Lite har jag väl ändå att göra. Måste göra mig i ordning nu, Alexander, min söta systerson, fyller sex år idag, så det blir födelsedagskalas idag också. Och sen måste jag läsa på lite om Slottet, så jag kan svara på nyfikna besökares frågor.

Partyt igår ja, det var jättekul! Tack så mycket Laura! En massa chips, morötter, gurka och dipp, och välkomstdrinken var superb! Och trevligt sällskap såklart!

Jag kom hem runt... halv tre tror jag. Jag hade kunnat vandra runt i natten tills den tog slut. Det var relativt varmt, det regnade stora droppar, det luktade vår och när jag gick genom parken kvittrade och skrek fåglarna. Jag gillar den stämningen.

Ni vet hur det är ibland, när man fastnar för något. En låt till exempel, och man bara vill lyssna på den om och om igen. Kristoffer Åström & Hidden Trucks "All lovers hell" är en sådan låt just nu. Hela vägen ut till Sumpan gick den på repeat i lurarna. Underbar text, den säger verkligen allt, även om jag som singel inte är berörd just nu. Men den är genialisk. 

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: fia

hej du stumpan...puss på dig saknar dig men snart är det sommar och då slker jag mig tillbaka till mina rötter. Hört nåt nytt ang malmö? vi ska på winnerbäck tralalala...pussssss

2006-05-22 @ 10:59:34
Detta sa: Anonym

Har du fått den låten av mig? Är den så bra så måste jag ju lyssna på den illa kvickt!
Typ nu, eller nej, jag har den ju inte här!
okej, får ta det hemma!
/Malin

2006-05-22 @ 13:47:04
Detta sa: Maddis

nej nej, den har jag inte fått av dig, men du kan få den av mig!

Detta sa: Marie

O jag har ingen bra musik. men jag har en söt 6åring och en tuff 9åring, kan vi byta....... :)

2006-05-23 @ 12:01:18
Detta sa: Maddis

Marie: hihi, nja, inte för ett längre tag iaf! Efter att ha passat Felix blev jag helt trött på barn, men dina är kanske lite snällare... :)

2006-05-23 @ 18:13:37
URL: http://holmis.blogg.se
Detta sa: arg mamma

snällare... vad menar du, FElix är jättesnäll... ett lugn och välartat barn av sin tid!

2006-05-25 @ 15:58:58
Detta sa: Maddis

han är i alla fall stöddig! När jag skulle ta kaffe tog jag en stor "godis-mugg". "Det där är en temugg" säger han lite spydigt...

2006-05-26 @ 08:20:46
URL: http://holmis.blogg.se

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks