Stanna kvar för alltid

Sommarstockholm. Jag kan inte få nog. Kommande vecka ska bli ett frosseri av ljuva, livfulla miljöer, långt från tristess, trötthet och ensamhet. Luften ska koka.

Det här veckoslutet var inte heller dumt, fastän jag jobbat. Fredag, Therese hemma för sommaren, kvällspicnic i den nedgående solen, snabbt ihopblandad makaronisallad, popkorn, O'boy-bullar, rödvin (ja, jag är inte så chic att jag dricker rosé) och missade bussar. Lördag, missade bussar, Sofie, Lina, Sofia, alldeles för mycket mat, ont i magen och planer om att göra något mer. Söndag, hunger, Tove, öl, Stockholms vackraste utsikt, ont i magen och sol i ögonen. Och över allt en känsla av något jag vill ska stanna kvar för alltid.


Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks