Back from Malmoe

Jepp jepp, och nu är jag riktigt kontinental. To Malmö and back. Fast jag skulle gärnat stanna längre än en natt. Riktigt trevlig stad, i alla fall de delar som jag såg, vilket typ var Centralstationen, Västra hamnen och Ribersborg. Tror jag ska ta och flytta dit - ja just det, det är ju det jag ska!

Min blivande hyresvärd, Fru T kan vi kalla henne, var jättetrevlig, så det ska nog fungera. Lägenheten var helt okej, det bästa var att den låg så nära min arbetsplats (okej, praktikplats). Egmont har ett fint hus i Västra hamnen, min blivande bostad ligger i Ribersborg. Inte alls långt.

Fru T bjöd på fika, vi gick en promenad och tittade på området, speciellt på Västra hamnen. Sen köpte vi middag, gick hem och lagade den, tog oss ner till "Ribban beach" och badade! Det var riktigt skönt, mycket varmare i vattnet än på östkusten (läs: Roslagen).

Och nu har jag sett Turning Torso. På riktigt. Riktigt nära. Riktigt fint. Skrytbygge kanske, men jag går på det. Jag går på skrytet. Jag imponeras alltid av stora eller höga byggnader, särskilt när de är... vackra. Kommer bli en glädje att jobba och bo där i närheten. Ska försöka lära känna någon som bor i huset också, så man får blicka ut...

Och bara för att reta min mamma, som inte gillar skånska, ska jag skaffa mig en skåning. Ja, Malmöpågarna är sötare än Stockholmskisarna...


På väg ner: I Hässleholm gick min tåggranne Axel av, så då tog jag hans plats vid fönstret.


I Malmö: En gata i närheten av min framtida bostad. Turning Torso där borta - den ligger närmre än det ser ut!


På väg hem: Efter Norrköping. Inte någon fönsterplats denna gång.



Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks