En bild säger mer än tusen ord

Okej. Sommaren börjar närma sig sitt slut, uppenbarligen. Och eftersom jag flertalet gånger påpekat och hävdat att detta års sommar har varit den bästa i mitt liv - det liv jag minns - så är det verkligen på plats med lite sammanfattningar av den. Såklart. Det är det värt. Och sammanfattningar är alltid uppiggande. Så jag börjar med en i bilder.

poppissol

Man kan säga att sommaren började med Popaganda. Visst, det var maj, kyligt och vi hade vantar och flertalet tröjor på oss, men det kändes att sommaren var på väg. Och musiken förminskade inte den känslan.

bussterminal

Sommaren 2006 var också den som vi söderortsbor blev förpassade till bussar, eftersom tunnelbanans röda linje mot Fruängen repareras. På måndag öppnar den igen, men då är jag inte här.

slottet

Från 23 maj till nu på fredag har jag jobbat på Stockholms slott - även känt som världens roligaste arbetsplats! Det har varit varmt, svettigt, dålig luft och många jobbiga turister som ska röra vid precis allting, men mina underbara arbetskamrater har gjort det hela till en enda festvåning!

suddlångsjön

Har tyvärr inte blivit så mycket badande som jag velat, men lite picnic vid Långsjön säger jag aldrig nej till.

picnicass

...Inte annan picnic heller för den delen!

landet

I mitten av juli tog jag en sväng till landet för några dagar. Skönt, slappt, bara jag och stora storasysters familj, och så några måsar och hav, hav, hav.

htmosebacke

Hemma i staden igen. Började hänga en massa med nygamla gänget, först på Mosebacke...

fikarött

...sedan hemma hos varandra för lite fika. För att inte tala om den vilda grillfesten! Tack Johan för de två bilderna från våra träffar!

öldrickande

Det har under hela sommaren blivit rätt så mycket alkohol, både hemma och på picnicar, men mest ute i Stockholms barliv. Här lite diskret öldrickande från min sida.

winner

Och tillslut kom augusti och sommaren började som smått att packa ihop, liksom jag. Lars Winnerbäck-konserten på Zinkensdamms IP var den perfekta avslutningen på en alltför perfekt sommar.

En perfekt sommar som förhoppningsvis mynnar ut i en perfekt höst.


Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Ett annat liv

Lars rockar min värld! :D


Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks