Nästan över gränsen

Okej, jag är inte "över gränsen", även om det känns så ibland. Jag är kvar i Sverige, hur kontinentalt Malmö än är. Men Lars Winnerbäcks Över gränsen tycks säga så mycket, hela sommaren har den gjort det. Min lycka var stor när jag hörde de första inledande ackorden rusa ut bland oss 18 000 som var på Zinkens IP 12 augusti.

Och nu är det september, och jag strövar runt i parkerna (och på stranden) här nere i syd. Och visst fläktar höstvinden.

Mer behöver knappast sägas.


"Nu fläktar den första svala vinden
I hennes vilda höstträdgård
Hjärter Dam, nu i september
Börjar en annan typ av vår
Du skulle älska att ströva i parken här intill
Här över gränsen får man vara
Vem man vill"

Lars Winnerbäck, "Över gränsen"

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: fia

åhhh visst längtar man tillbaka=) Vet du vad, var på fest i förra veckan och det var nån som stänge av mitt i "kom ihåg mig då", en del har ingen respekt


Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks