Ledig onsdag

En fågel flög just förbi mitt köksfönster och bajsade. Jag såg det i ögonvrån. Det hamnade inget på fönstret i alla fall, men det kanske hade varit bra, som en startsignal för att jag måste tvätta dem.

Ledig idag, borde ägna mig åt böcker, men jag gör annat, som att baka bröd och lyssna på min och Kals podradiosändning. Vid tio- halv elvatiden kom Robin hit för att... äta frukost. Jag trodde vi skulle plugga, men vi köpte en lång baguette, lite vegetariskt pålägg, bryggde kaffe och tittade på början av Airplane!. Sen drog han.

Jag har nästan ätit upp alla M&M's som jag fick så sent som i måndags. Det var en extra stor jumbopåse. Jag skäms, men bara lite. Pappa var allvarligt oroad för min hälsa och tyckte att jag var alldeles för smal, så att äta lite (mycket) godis måste vara något positivt. Det är hur som helst lite rörande när ens far visar oro för en. Då vet man att han verkligen menar det.

Tycker för övrigt att det är riktigt kul att spela in podradio, vi borde göra det var och varannan dag. Jag lät inte fullt så idiotisk den här gången.

Ska träffa Sofie, men vet inte om det blir idag eller imorgon. Helgen ser rätt oplanerad ut förutom fredagkväll med Kaisa. Och besök med min klass till min arbetsplats, förstås. Antikmuseum here we come.

Tråkigt att vara ledig. Jag vill jobba mer. Slita ut mig tills jag inte orkar längre, och sedan stupa.

Har läst ut Brott och straff nu. Åh, gillade riktigt mycket. Jag fann Raskolnikov väldigt sympatisk trots sina brister. Dessutom blev jag starkt påverkad av boken, vilket mitt undermedvetna gjorde mig påmind om. I natt drömde jag att jag och Robin tog livet av någon tjej. Det var inte så att jag fick grova samvetskval såsom Rodja, men det var inte roligt efteråt. Jag vet inte varför vi tog livet av henne. Jag minns mest ångesten efteråt.

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: essays

As I can guess it was not really pleasant moment in your morning there!


Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks