Mitt Last.fm-liv

Åh. Det visar sig att allt fler jag känner ska till Hultsfred. Det är inte långt kvar.

Last.fm säger en hel del om en. Eller inte alls. Kollade igenom min statistik idag. Overall top artists:
1. Billie The Vision and The Dancers
2. They Live By Night
3. Shout Out Louds
4. Loney, Dear
5. The Mary Onettes

De fyra första är artister jag recenserat. Billie The Vision har jag visserligen lyssnat en hel del och underbart mycket på även efter att recensionen var klar. Jag tror att jag var en av "The top listeners" på The Mary Onettes ett tag, recensionexet som jag fick hem i brevinkastet gick hett, hett. Fler på topp tio-listan är Standfast, Sufjan Stevens, Mixtapes & Cellmates, Kristofer Åström och Feist. The Radio Dept. kommer på en rutten elfteplats. Skäms.

Overall Top Tracks:
1. The Ballet - In My Head
2. Billie The Vision and The Dancers - My Love
3. Loney, Dear - I am John
4. Shout Out Louds - Impossible
5. Loney Dear - Saturday Waits

Här känns femman väldigt udda. Men, det är för att Saturday Waits kommer precis efter I Am John på skivan. Och jag fastnade för den senare. Därav spelandet av den om och om igen. Annars tycker jag listan är helt reell. Strax därpå följer Sufjan Stevens, Feist, ännu mer Billie The Vision och The Mary Onettes.

Den här veckan är det visst Sufjan Stevens som gäller (eller förra veckan, denna är inte ihopräknad än), samt Of Montreal. I sanningens namn borde nog The Ballet ligga högst, men de har inte scrobblats eftersom jag spelat dem i Realplayer.

Ja, och någon borde skaffa sig ett riktigt liv, kanske.

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: jageblad

Jag! Jag! Oj vad vi ska ha skoj på fjortisfestival!

2007-05-22 @ 17:17:03
Detta sa: Madelene

Ja, det ska vi!!!


Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks