För sent, för mycket Rom, för lite beröring

Lite rufsig lugg. Sådär som Augustus hade, i alla fall på porträtten av honom, för att efterlikna Alexander den store. Så ser jag ut. Ja, min lugg är lite rufsig. Jag klippte den egenhändigt själv förra veckan. Fast på måndag låter jag någon annan förkorta mitt hår med sax.

För mycket kejsare. För mycket romare. Det kanske märks. Vid det här laget är jag dessutom ordentligt sömnig. Och ja, jag ska pallra mig iväg till slafen, klättra över extrasängen som jag inte tagit undan än. Septimius Severus och hans kumpaner tog all min tid idag. Och då kan jag ändå inte alla de där romerska författarna. Josephus.

Och jag vet inte varför jag lyssnar på The Tiny. Det är så bra. Men det gör mig nere. Men jag vill inte stänga av. Och sova, varför? Jag vill bara ha beröring.

"But I love the way I shiver
when you let your hands slide down my arm
And I love the way my blood runs faster
when I'm in your arms"
The Tiny, I Don't Like (The Way You Move Me)

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks