Kartonger, snooze och förvirring

Uh. Det är fullt med Vagabondskolådor överallt här. Jaa, jag köpte ett till par igår. Men det var ju faktiskt så att jag lämnade tillbaka ett av de förra paren jag köpte och fick ett tillgodokvitto. Och nu var det femtio procents rea på ett par rödingar som jag gluttat på tidigare. Det blev till och med lite billigare än vad tillgodokvittot var, och dessutom fick jag fem kronor tillbaka i växsel istället för dedt riktiga fyra, som det skulle vara. Their loss.

Idag kommer Tusse. Jag ska vara kattvakt igen.

Imorse undrade jag varför mobilväckarklockan ringde om och om igen hela tiden. Snooze är svårt att fatta när man halvsover. Men trots att jag snoozade i tjugofem minuter och sedan hade ett extralarm på klockan åtta så somnade jag om. Visserligen bara arton minuter. Men ändå. Nu måste jag jobba.

Uppdatering någon minut senare: Ni uppmärksamma kanske märker att jag felstavat "växel" här ovan. Det är Kristins och Magnes fel. De uttalar det så underligt, [väkschel] (västgöte respektive norrman). Jag låter felstavningen stå kvar som ett minne.

Är orolig för att jag inte ska få någon Ikeakatalog bara för att jag har en rosa lapp med texten "Ingen reklam tack" på dörren.

Sörjer
Robert Burås. Jag kan inte riktigt smälta det.

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks