Svenska folket visar sin dåliga smak, igen

Hur kan Martin Stenmarcks "7milakliv" (att han stavar låtnamn så till och med) vinna som årets låt på Grammisgalan igår? Ofattbart. Visserligen var nomineringarna i den kategorin ingenting att hänga i julgranen, men hellre Sebastian än Martin Stenmarck.

Till mig damp det ned en massa skivor igår i brevinkastet. Nej, nu ljuger jag, det seglade ned en avi som sa att jag hade ett stort paket att hämta på Vi. Så nu har man för tillfället blivit skivrecensent också. Mina modejournalistdagar är ju (för tillfället?) över.

Nu, antiken.

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Anonym

Det var inte så konstigt kanske eller? Alla 35+ älskar honom, alla 15-25 är kära i honom, och dem som gillar musik fick inte för sig att rösta eftersom alla alternativen var så dåliga..

Detta sa: NewMe

Folk har inget sinne för musik, helt enkelt. Inget i den s.k. låten är bra, ingenting!

2007-01-31 @ 09:07:02
URL: http://newme.blogg.se
Detta sa: Laura

Äsch, var inte så pretto allihop. Jag tycker den har en viss charm...men sen ser jag ju också hellre på Let's Dance än Agenda.

PS. Berätta inte för JMK om min ytlighet, de kanske stryker mina poäng ;).

2007-01-31 @ 09:17:47
URL: http://laura.webblogg.se
Detta sa: Anonym

va f-n, jag är 36 och gillar inte alls M Stenmarck!
INTE ALLS! Tycker att hela den kategorin var skit!
/malin

2007-01-31 @ 09:41:18
Detta sa: Madelene

Svarta regndroppar: Nä, det är sant. Men det bevisar bara svenska folkets illailla smak... Suck.
NewMe: Håller fullständigt med dig. Melodin är liksom... ingen melodi. och texten ska vi inte tala om.
Laura: Sorry sötnos, JMK är redan underrättat... fast jag får väl inte mina poäng för att jag gjorde praktik på ett glassigt magasin istället frö ett samhällsgranskande svt-program, så jag är också körd.
Malin, försök inte! Du tyckte ju att han var jättesnygg för några år sen!

2007-01-31 @ 13:30:06
URL: http://holmis.blogg.se

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks