Prestige, ångest, feghet och en stor dos av misslyckekänslor

När man sitter och äter sin halvtrista middag och känner sig så där halvt, eller mer, misslyckad efter en dag tillbaka på JMK, då är det fint när Jennie ringer och får mig att känna mig något mindre misslyckad. Säger att jag inte ska känna mig efter för att jag inte lyckas få något jobb. Och att jag är grym.

För det är där all min ångest startar just nu. All prestige som ryms i den här kroppen, fast det inte borde vara det det handlar om. Allt som säger mig att jag måste ha ett jobb nu, ett jobb som jag känner mig lyckad med, för annars så kommer resten av världen att se ner på mig för att jag är så misslyckad. Ett jobb som jag vill ha, men som inte bara handlar om att trivas - då kunde jag ju antagligen ta vilket jobb som helst - utan även ser bra ut. Det är absurt.

Eller så är det inte det. Ibland känns det som om det handlar om att jag inte vill blir journalist om jag inte får jobba med det jag tycker är kul. Jag vill inte arbeta på en dagstidning eller liknande publikation, stressmässigt klarar jag inte av det. Två veckors kortpraktik på NWT och jag mådde dåligt varje morgon för att jag inte hade en aning om vad som komma skulle. Jag behöver planering.

Och sedan handlar det om att jag är för feg. Jag visar mig inte på för att jag inte vet hur man ska göra det. Ringa upp och säga vad då? Jag kan om jag vill, jag tycker i alla fall själv att jag kan producera inte bara läsbart  utan också rätt läsvärt material, men någonstans hindrar jag mig själv.

Jag orkar inte riktigt blogga mer om det just nu.  Märker att jag inte riktigt kan sätta rätt ord på det jag känner. Jag kände mig tillfreds med mig själv igår, men idag gör jag inte det. Verkligen inte.

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Laura

Du är inte misslyckad. Så det så. Och nej det är inte kasst att inte ha hittat ett jobb. Vissa av oss andra har haft tur, det vet du. Det kommer gumman, tänk på att vi bara är 22. Det är lugnt så att säga. Misslyckad...pyttsan. Du är bäst, kram!

Detta sa: Madelene

Tack gumman. jag får såna där ångestattacker då och då. idag mår jag bättre. kram

2007-01-09 @ 10:23:28
URL: http://holmis.blogg.se
Detta sa: Nån du känner

Vem borde igentligen ha ångest??!! Inte du ialla fall, du ser bra ut och är dessutom smart :) Jag är 33år o sitter med urtrista fakturor dag ut o dag in. Skit i vad andra säger oxå. Du är bara 22år och har just (eller ska just) sluta skolan, du kommer få något bra, fortsätt tro på dig själv bara. Kram.

2007-01-11 @ 13:26:38
Detta sa: Anonym

Förlåt fina. Men du är ju snygg du också. Och bra. Och duktig. Älskar dig.

2007-01-11 @ 18:31:14

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks