Nytt efternamn

Jag förstår att det är tråkigt att heta Andersson, men måste man snirkla till det till oigenkännlighet bara för det? Det blir liksom inte roligare.

Fast jag kanske är ovanligt lättretad idag. Jobbar hos syster (därav namntydandet) och huvudet dunkar. Syster spelar Teenage Fanclub. Undrar vad man gör här i snöiga Norden och förbannar att jag inte hinner träffa Sofia innan hon åker tillbaka till Karlstad. Ja, förbannar är väl starkt, men dumt är det.

Om jag skulle byta efternamn skulle jag ta något danskt. Typ Jensen eller Larsen. Fast jag skulle inte flytta till Danmark, då skulle man ju vara som den tidigare nämnda Andersson. Och behöva snirkla till det.

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: malin

ja, du var lite grinig, men vem kan klandra dig...när andersson stavar så jävla snirkligt och gatorna heter gattu...

2007-01-22 @ 21:52:57
Detta sa: Anonym

lite stressad bara... NU är jag grinig!

2007-01-22 @ 22:44:14
Detta sa: Laura

Hihi, David heter Andersson - sjukt trist! Och så heter han David i förnamn vilket är rätt ospännande det med. För att snirkla lite så bytte han mellannamn från tråkiga "Andreas" till underliga "Fajero". Alltid nåt ;). Och gifter vi oss nångång ska vi lätta skippa Andersson och antingen hitta på ett eget eller ta hans mammas namn. Hon heter Fagerlind. Fint tycker jag. Ha nu en bra dag, puss!

Detta sa: Madelene

fajero, hihi :) Ja det behöver man inte snirkla till! Ja, Fagerlind var fint också. Jag tänker nog fortsätta heta Holm, även om det inte är jätteovanligt. I like it!

2007-01-23 @ 11:34:39

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks