Bara lite härsken...

Uwh... Inget kaffe. Mjölken, vars bäst före-datum gick ut igår, var redan helrutten (eller härsken säger man väl när det handlar om mjölk) och kaffe är odrickbart utan mjölk, tyvärr. Men vad är det här? Har Arla förändrat hållbarheten på sina produkter medan jag var i Skåneland och hinkande i mig (nåja) Skånemejeriers röda lättmjölk? Är det så att Arlas produkter nu ruttnar ihop så fort den sjätte januari (om det nu, som i detta fall, var sista datumet) slår över till den sjunde? I så fall vill jag inte vara med. Alls. Dessutom var jag själv redan lite härsken efter att mamma ringt och frågat om jag är deprimerad när jag förklarade att jag låg i sängen för att jag är trött. Nej, jag är inte deprimerad, jag har varit på Slottet och det tar på krafterna, förklarade jag, men min torra humor gick nog inte riktigt fram. Överhuvudtaget är jag sjukt trött på att prata i telefon. Jag orkar inte riktigt. Man måste alltid förklara vad man gör och varför när någon ringer och frågar vad man gör och varför. Och om man är deprimerad kanske. 

Non maman, je ne suis pas deprimée. Om det nu är så man säger på franska.

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks