Stockholm så här års

Sista februari, tål att upprepas. Från olika håll och kanter har jag märkt ett isande hat mot den här månaden. Kallt, menlöst, grått. Själv ser jag det som en ganska trevlig ingentingmånad. Snart vår, ja, om några månader i alla fall. Själv avskyr jag november. 

Men för er som ändå känner sig trötta så här efter årets kortaste månad har jag några tips.
 
- ät kardemummaskorpor. Bara sådär.
- droppa cyniska kommentarer. Sista chansen innan våren - när det är varmt vill ju ingen vara elak.
- värm dig i duschen - det kan inte göras för många gånger. Bara tills huden lossnar av torrhet.
- spela kändis-TP på Café Muren i några timmar. Varmt.
- ta en tur till Stockholms slott. Lika kallt inne som ute. Men ändå.
- ta en barrunda på Götgatan. Eventuellt en caférunda.
- Begrav dig i vintermusik.
- akta dig för fallande istappar.

satyr drickerkardemummaskorpa
Barrunda på Götgatan? Kardemummaskorpor är annars ett hett tips.

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Daniel Santell

Förslag till cynisk februarikommentar: "First you dream, then you die.." Duger den ? Men det kanske är mer bitterljuvt än cyniskt ? Jag får nog gå till Stalin för att höja cynismnivån: "En halv miljon människor som likvideras, det är statistik, och en människa som dödas i en trafikolycka, det är en nationell tragedi". Sådär ! Där har du något att chocka folk med nu i februari månads elfte timme...

2007-02-28 @ 15:44:49
Detta sa: Madelene

Jag gillar den första mycket. har det till och med uppskrivet i mobilen, så det så. Stalin tyckte jag var lite väl makabert, min cyniske vän.

2007-02-28 @ 17:07:03
Detta sa: Erikafiore

Hej kära ex-klassis!
Älskar din blogg. Älskar!
Det är du som inspirerat mig till kändisspottingen :)
Å så värmde det mitt hjärta att läsa att du lyssnar på Morgonpasset. Ibland får jag känslan att ingen lyssnar. Jag sändningsproddade den 14:e feb. Å imorgon kör jag sista morgonen för den här omgången ... då ska jag tänka på dig:)Så du vet så kommer jag att tänka extra mycket på dig vid ... ja, vad ska jag säga ... (kollar körschemat) ... ca 08.42, då spelar vi Regina Spector. Visst var det hon du skrev om?
Kramar

Detta sa: Madelene

Men åh, Erika, tack, jag rodnar nästan. Ja, jag lyssnar på Morgonpasset, tyvärr inte lika flitigt som förr eftersom jag flänger och far runt, men det är fortfarande trevlig morgonlyssning! (fast jag ogillar sändningarna från GBG, men de har ju du inget att göra med iaf - eller har du kanske blandat dig in där också? ;) )Åh, då måste jag lyssna då. Tråkigt att du slutar dock :(

2007-02-28 @ 21:04:24
URL: http://holmis.blogg.se
Detta sa: ankan

hmm, nåt bra med februari måste du ändå kunna komma på, eller tänker du förolämpa mig??

2007-03-01 @ 07:46:01
Detta sa: Madelene

Ankan, du tycks alltid missförstå mitt bloggande. Jag skriver ju att JAG gillar februari, men att andra hatar den. men å andra sidan är den ju rät hemsk, särskilt 26:e ;)

2007-03-01 @ 07:59:18
Detta sa: ankan

ha ha, ja du har rätt! jag läser visst lite slarvigt..puss!

2007-03-02 @ 11:12:00
Detta sa: Madelene

=) puss på dig

2007-03-02 @ 11:45:50
Detta sa: DS

Funderar på att gå med i amerikanska marinkåren, om de inte anser mig för plattfotad förståss. Deras motto: "First to go, last to know". Jag skulle ta me tusan bli prima kanonmat! /Noirdaniel

2007-03-20 @ 13:08:30
Detta sa: Madelene

är du deppig idag ds?

2007-03-20 @ 13:36:32
URL: http://holmis.blogg.se

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks