Pop Mansion, min bostad?

"Martin McFaul", tänkte jag, "det låter som någon irländsk pojbandsmedlem som tröttnat på bandlivet och hoppat av i hopp om en egen karriär, men som låter precis likadan som när han var med i bandet, fast färre stämmor och ett försök till att tvätta av sig gullig-stämpeln, vilket inte hörs i musiken men syns på pressbilderna". Tänk vad fel man kan ha.

Det var i slutet av praktikperioden som jag rotade igenom redaktionens skivhylla i hopp att hitta något som jag missat (stor chans, hur många gånger stod jag inte där?). Pop Mansion lät ändå rätt lovande, och framsidan var snygg (nåt med färger), så jag lade helt sonika in den (och lite annat, bland annat redan av mig hyllade Bertine Zetlitz) på min mp3-spelare. Sedan fick den ligga där. Namnet "Martin McFaul" var ju ändå sådär pojkbandsklingande.

Lyssnade nu i veckan, och det slog mig att detta har jag hört förut. Nej, det första som slog mig var att det var långt från powerpoppen jag väntat mig. Det är istället, ja, vad är det? På
MySpace-sidan kallas det "Indie/Alternative/Acoustic", men det säger inte så mycket. Det är mer speciellt. Och han är inte irländare, han är svensk.

"Men", tänkte jag, "det här har jag lyssnat på hos kompis-Marie. Det här gillar hon ju". Och det var inte så dåligt heller. Inte pop, som albumnamnet antyder.

Men, plötsligt slog mig en annan sak, och det när jag stod i duschen (jag får alltid mina briljanta idéer där, just där det är svårt att ha papper och penna). Pop i Pop Mansion ska inte antyda musikstilen, utan står för Pola Opola Polina Mansion, som spår två heter. Intelligent. Jag tog det. Ni skulle säkert ha gjort det för länge sen, men jag behövde de där vattenstrålarna ner över håret.


Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Laura

Hihi, söt du är :). Snart är jag klar med mitt vick också så kan vi leka - hemska arbetstider :P. Men filmkväll hos mig nästa tisdag kanske? D ska bort med skolan över natten och sådär. Och jag slutar redan fyra och har "sovmorgon" dan efter. Vi hörs om det, sov gott nu!

Detta sa: Madelene

=) Filmkväll är alltid trevligt. vi kan höras om det, jag har tenta nästa helg och måste pluggplugga =) men annars börjar det lugna ned sig på jobbfronten, tror jag. hörs om det fina!

2007-02-08 @ 07:43:46
URL: http://holmis.blogg.se

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks