Fredagsförmiddagsstatus

Fredagskallt. På grund av kylan i och utanför min lägenhet duschar jag onödigt mycket, allt för att hålla värmen. Magne ringde, han vill ha hjälp med ett pressmeddelande. Vi ska ses på söndag, det var länge längesen. Men han envisas med att prata norska, svår norska. Han får tycka att jag är lite dum, men jag kan ju inte bara le och nicka hela tiden. Ett "va?" kommer garanterat då och då.

Kylskåpet fullt, nästan, och kylen inte så spartanskt inredd heller. Det är bra att ha en mamma ibland.

Näsan
fortfarande värkande. Nu har det spritt sig till svaljet också. Men jag tror det är skilda åkommor. Ja, är man ett måndagsexemplar så är man. Jag faller sönder inifrån, det är så bara.

Keso med tacosmak säger jag bara. Det lindrar alla sorger (fast jag är inte så mycket för att äta dränka varken fysisk eller psykisk smärta i mat. När jag är ledsen hungerstrejkar jag. Men eftersom jag bor ensam är det oftast ingen som märker det). Tack fina Hennes-redaktionen för allt Kesofrossande!

Börjat läsa Stjärnfabriken av Clare Naylor och Mimi Hare. Några skratt än så länge, men lite leda över allt namedroppande av märken också.

Undrar varför Malin tokdissar Gingers nya skiva. Jag är inget Ginger-fan, men stundtals svänger det ju. I en positiv bemärkelse. Fast uj. Vid närmare eftertanke svänger det i negativ bemärkelse också. Och det där stycket som liknar introt till Seinfeld, varför?


Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Anonym

har du provat strepsils från apoteket, de ÄR verkligen bra vid halsont!!

2007-02-26 @ 22:09:56
Detta sa: Madelene

Nix, eller jo, kanske har provat nåt av nån kompis. jag håller inte så stor koll. har nåt bra hemma. men det är inte svaljet, jag har som vanligt gjort en felaktig kroppsdelsbenämning, jag menar gommen!!!

2007-02-27 @ 12:38:43

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks