Stockholm igen, snart

Ja (på skånska, öppet a, eller vad man nu kallar det). Ikväll bär det hem. Ja (på stockholmska, tungt ja), till Stockholm i alla fall. Jag säger hem om både Stockholm och Malmö, men det är klart. Jag är ju ändå skriven där uppe.

Det blir en helg fylld av trevliga aktiviteter. Måndag, tisdag också för den delen.

Imorse var jag hos tant doktorn igen. Suck. Dyr var medicinen också. Hoppas den fungerar.

Trevlig lunch. Behövdes.

Och på söndag blir det indiskt igen, fast på Kungsholmen den här gången. Slottsfolket kallar (nä, jag kallade på dem, och de lystrar). Och imorgon blir en dag av matorgie. Ska till farmor.

Det har aldrig varit så trevligt att vara borta. Att vara hemvändare är fint. Och vid jul blir det väl fullt av fester, det ska det ju vara för oss hemvändare.

Nej, sista ansträngningen nu. Att jag ens hinner det här. Skäms.

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks